سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی دستگاه تصفیه هوا

در سالهای اخیر آلودگی هوا در برخی از کلان شهر‌ها بواسطه دود کارخانه‌ها، سوخت خودروها، سوخت گاز طبیعی، ریزگردها و... افزایش چشمگیری داشته است. این موضوع موجب شده که تا استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا بیشتر از گذشته مورد توجه عموم افراد قرار بگیرد. همچنین با توجه به اینکه دستگاه‌های تصفیه هوا در اماکن مختلف، مثل:  ساختمان‌های مسکونی، ادارات، مهد کودک‌ها، بیمارستان‌ها، آرایشگاه‌ها، هتل‌ها و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند، خرید دستگاه تصفیه هوا با کارایی مناسب بسیار حائز اهمیت است.
 
ابتدا باید تصمیم بگیرید که دقیقا به دنبال چه چیزی هستید؟ باید بررسی کنید که کدام فناوری تصفیه هوا برای شما مناسب بوده و انتظارات شما را برآورده می‌کند؟
جهت انتخاب یک دستگاه تصفیه هوا با کارایی مناسب بررسی موارد زیر را توصیه می‌کنیم:
1.    ظرفیت دستگاه تصفیه هوا
2.    دقت دستگاه و تعداد و نوع فیلترهای دستگاه تصفیه هوا
3.    امکانات و مشخصات فنی دستگاه تصفیه هوا
4.    برند و فروشنده
5.    استانداردها
6.    خدمات پس از فروش


برای مشاهده انواع دستگاه تصفیه هوا و قیمت‌های رقابتی فروشندگان معتبر آن به میهن مارکت مراجعه کنید.

نوع فیلترهای تصفیه هوا
هر یک از فیلترهای تصفیه هوا، عملکرد متفاوتی دارند و هرکدام برای حذف نوع خاصی از آلاینده ها طراحی شده‌اند. بنابراین دقت کنید که محصول مورد نظر از چه فیلتری استفاده می‌کند و عملکرد هریک چیست.
فیلتر HEPA
فیلتر HEPA ذراتی مثل، گرده، غبار، شوره حیوان خانگی و قارچ ها را از هوا پاک می‌کند.
فیلتر HEPA قسمت اصلی تمیز کننده هوا است که با بهره وری بالای فیلتر (HEPA ) برای  از بین بردن گرد و غبار و سایر مواد محرک هوا موثر است در عین حال که ازن تولید نمی‌کند.
دستگاه‌های پاک کننده با HEPA بالا مانند Airgle 750 و Blueair با 650E، برای اتاق‌های بزرگ مناسب هستند. این دستگاه ها معمولا گران هستند.
اکثر سیستم‌های تهویه مطبوع فیلتری با مرو ( MERV )  از شماره 1 تا 4 استفاده می کنند. در حالی که بسیاری از خانه ها نمی‌توانند  فیلتر هپا ( 17 – 20MERV  ) را به بخاطر حجم بالای فضائی که اشغال می کند، استفاده کنند، بهتر است از دستگاهی که فیلتری با MERV بین 7 و 13 داشته و تقریباً مانند فیلتر HEPA موثر است بهره مند شوند.
 

هزینه تعویض فیلتر
قیمت فیلترهای جایگزین را قبل از خرید بررسی کنید. فیلتر HEPA  معمولا یک بار در سال نیاز به تعویض دارد.
ژنراتور یون و ازن
این ژنراتورها در واقع فیلتر نیستند. بلکه به تولید ذرات باردار یا یون می‌پردازد که ذرات را مجبور به چسبیدن به سطوح اتاق می‌کنند. در همان زمان، آنها معمولا تولید ازن می‌کنند. که متاسفانه، ازن یک محرک ریه است به همین دلیل سیستم‌های تصفیه هوا که دارای این نوع فناوری باشند برای هر کسی مناسب نیست.
رسوب الکترواستاتیک
مشابه با ژنراتور یون و ازن کار می‌کنند. اصلی ترین تفاوت این است که آنها ناخالصی ها را به جای جمع‌آوری بر روی سطوح یک اتاق در صفحاتی جمع آوری می‌کنند که قابل شستشو هستند بنابراین نیازی به تعویض ندارند. بسیاری از رسوب الکترواستاتیک نیز تولید ازن می‌کنند.
فیلتر کربن فعال
بیشتر دستگاه‌های تصفیه هوا شامل نوعی فیلتر فعال کربن هستند که هرگز به تنهایی استفاده نمی‌شود. آنها از یک فرآیند شیمیایی برای جذب  بخارات، رایحه و دود از هوا استفاده می‌کنند. فیلتر فعال کربن می‌تواند به طور موثر دود و بخارات شیمیایی را در هوا خنثی کند.
فیلتر ضد باکتری
اینها نیز یک فیلتر جدا در داخل دستگاه تصفیه هوا نیستند. به عنوان مثال، فیلتر HEPA اغلب دارای عوامل ویژه‌ای است که میکروب‌ها و باکتری‌ها را از هوا بیرون می‌کشد. برخی مواقع ممکن است برای کشتن میکروب‌ها و باکتری‌ها از لامپ UV استفاده شود. سیستم‌های تصفیه هوا دارای این فن‌آوری به طور معمول در بیمارستان ها یافت می‌شوند.
پیش فیلترها
معمولا هر دستگاه تصفیه هوا در بازار شامل پیش فیلتر است. که ذرات بزرگ را از هوا می‌گیرد. و باعث می‌شود که فشار کمتری بر روی فیلتر ذرات ریز مثل فیلتر HEPA وارد شود. و به طور معمول دارای خواص الکترواستاتیک است که تاثیر آنها را بیشتر می‌کند. برای محافظت از فیلترهای گران‌تر در داخل دستگاه، پیش فیلترها باید به طور منظم تعویض شود.
مکانی که دستگاه تصفیه هوا را برای آن می‌خرید
متراژ اتاق مورد نظر شما برای تمیز کردن موثر هوا در انتخاب دستگاه نقش مهمی دارد برای اطمینان از موثرتر بودن دستگاه، سعی کنید دستگاهی را انتخاب نمایید که برای اتاق بزرگتر طراحی و ساخته شده باشد.
ضمانت یا گارانتی
همیشه قبل از خرید از گارانتی دستگاه مطمئن شوید، و از جزئیات گارانتی مطلع شوید.

آیا دستگاه های تصفیه هوا برای بهبود آلرژی موثر است؟
ذراتی که توسط هوا به راحتی جابجا می‌شوند و معلق هستند باعث تشدید آلرژی می‌شوند، و طبیعی به نظر می‌رسد که دستگاه تصفیه هوا با کاهش این ذرات و تصفیه های مکرر در کاهش علائم آلرژی کمکی موثر باشد.
ابتدا نوع ماده‌ای که به آن حساسیت دارید را ترجیحاً به کمک پزشک، تشخیص دهید :
- کپک و بوی نا گرفتگی
- مو و پوسته ریزی حیوانات خانگی
- دود تنباکو
- هجوم و لانه گذاری حشرات در محیط داخل اتاق، به خصوص سوسکها و حشرات رختخواب
- ترکیبات فرار ارگانیک،(vos)  که از بعضی لوازم منزل مانند فرشهای مصنوعی، رنگ تازه، پلاستیک یا چسب ،متصاعد می‌شوند.
نکته: حتما قبل از تهیه دستگاه با پزشک معالج درباره دستگاه مناسبی که آلرژن تحریک کننده مرتبط به شما را از بین می‌برد مشورت نمایید.
برای مشاهده قیمت‌های رقابتی و اطلاعات کامل‌تر انواع فیلتر دستگاه تصفیه هوا در میهن مارکت،  اینجا کلیک کنید.


رزولوشن تصویر در دوربین مداربسته


همیشه برای خریداران دوربین های مداربسته سوالاتی در مورد رزولوشن و وضوح تصاویر پیش می آید.در این مطلب به دانستنی های کاربردی درباره رزولوشن ها می پردازیم.
به طور کلی کلمه رزولوشن به معنای قابلیت نمایش جزئیات، تعیین و تمایز جزئیات است. کلمه رزولوشن در مفهوم به نمایش یا ظهور جزئیات اشاره دارد. و با یک تعریف ساده می توان گفت "هر چه اندازه و کیفیت تصویر شما بیشتر باشد، رزولوشن شما بیشتر است."
استفاده و خرید دوربین مداربسته به عنوان سیستم های امنیتی در ساختمانهای اداری و مسکونی در دهه های گذشته مورد توجه بوده است.دوربین مداربسته در گذشته از کیفیت پایین تصویر برخوردار بوده که با تکنولوژی HD-CVI، Ultra HD و Elite-IP این مشکل حل شده است. امروزه دوربین های مداربسته با رزولوشن بالا در دسترس هستند. رزولوشن تصویر دوربین مداربسته به دو روش اندازه گیری می شود، آنالوگ و دیجیتال. رزولوشن آنالوگ برای دوربین های مداربسته آنالوگ با کیفیت TV Line و رزولوشن دیجیتال برای بیان پیکسل های تصویر دیجیتال استفاده می شود.
 
* برای مشاهده انواع دوربین مداربسته و قیمت‌های رقابتی فروشندگان این کالا اینجا کلیک کنید.

رزولوشن دوربین آنالوگ
رزولوشن دوربین های مداربسته آنالوگ با TV Line   اندازه گیری می شود. مقدار TV Line در دوربین مداربسته آنالوگ بین 420 تا 700 می باشد . این دوربین ها طرفداران خاص خود را دارند از این دوربین ها جهت سیستم های امنیت تصویری که پوشش فاصله کوتاه لازم دارند استفاده می شود . فاکتورهای بسیاری در رزولوشن دوربین موثر است،  مانند میزان لوکس ، WDR و … اما دوربین های مدار بسته 600 TV Line به بالا به جهت ارائه تصاویر کنتراست و دقیق در سیستم هایی که نیاز به تصویر صاف و دقیق دارند استفاده می شود .
720P، 1080P، چهار مگاپیکسل و 4K چه تفاوتی با هم دارند؟
تفاوت در رزولوشن آن هاست. 1080P تصویر بزرگتری را نسبت به 720P ایجاد می کند.  اگر شما تصویر حاصل از این دو دوربین را در کنار هم قرار دهید، متوجه تفاوت آن خواهید شد. هر دوی این دوربین ها تصاویر HD و با کیفیت بالا تولید می کنند، ولی با بزرگنمایی تصویر 1080P کیفیت تصویر کمتر افت پیدا می کند. در واقع جزییات تصویر در رزولوشن بالا، بیشتر قابل شناسایی است تا در رزولوشن پایین. این ویژگی برای ثبت جزییاتی مثل پلاک خودرو و تشخیص چهره از فاصله دور، کاربرد زیادی دارد.
4k دارای رزولوشن 3840x2160 pixel است و در کل حدود 8.3 مگاپیکسل می‌باشد، کیفیت 4k از 24 تا 120 فریم‌برثانیه را پشتیبانی می‌کند.درحال‌حاضر 4K  به سرعت در حال توسعه است و محصولات 4K  تبدیل به یک موضوع داغ شده، با وجود اینکه هم اکنون محصولات 4K زیادی در بازار است، اما هنوز تولید انبوه انجام نشده است. زیرا اجزای اصلی دوربین های مدار بسته 4K مثل سنسور تصویر و پردازشگر سیگنال تصویر هنوز گران است.
ویژگی منحصر به فرد دوربین های مدار بسته تحت ‌شبکه 4K UHD تصویری با کیفیت بسیار بالاست، بنابراین استفاده از این تکنولوژی در دوربین های مدار بسته اسپیددام ( PTZ) می‌تواند پوشش نظارتی بسیار گسترده‌ای ارائه دهد.
بدین معنا که می تواند در مکانهای خارجی مانند میدان‌ها، ورزشگاه‌ها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، ساحل‌ها و غیره استفاده شود.
علاوه‌براین در مقایسه با 1080 full HD ، تکنولوژی 4k ultra HD وضوح تصویر بسیار بیشتری دارد که این برتری می‌تواند عکس‌ها و فیلم‌هایی با جزئیات خیلی بیشتر را ارائه کند. برای مثال تشخیص چهره، پلاک‌خوانی و دیگر فعالیت‌های تحلیل تصویر دقیق‌تر و بهتر می‌شود.


چگونه یک دستگاه تصفیه هوای مطلوب خرید کنیم؟

مقدار کمی از این ذرات میکروسکوپی در هوا وجود دارد، که شما آنها را به مقدار بسیار کم تنفس می‌کنید. بدون تصفیه کننده هوا، ریه‌های شما تنها فیلتر برای آلاینده‌های موجود در هوا است.
اگر از آلرژی و آسم رنج می‌برید و یا بیماری تنفسی دارید، می‌دانید که این ذرات موجود در هوا باعث تحریک بیشتر ریه‌های شما می‌شود.
با این حال، حتی اگر از مسائل تنفسی هم رنج نمی‌برید، می توانید با این دستگاه، هوای پاک تنفس کرده و نقش چشمگیری در سلامت خود داشته باشید.
از آنجا که یک تصفیه کننده هوا با کیفیت بالا می تواند 99? از تمام آلودگی‌های موجود در هوای اطراف شما را قبل از عبور از بینی و رسیدن به ریه‌ها تصفیه و پاکسازی کند، تضمین می کند که شما در منزل خود از هوایی با کیفیت بالا تنفس کنید.

به طور ساده، یک دستگاه تصفیه کننده، هوا را در اطراف شما پاک و تصفیه می‌کند. این عمل را از طریق یک فرآیند فیلترینگ اختصاصی انجام می‌دهد که ذرات میکروسکوپی را که به سلامتی شما آسیب می رساند، مورد هدف قرار می‌دهد.


قبل از خرید تصفیه‌کننده هوا، موارد زیر را در نظر بگیرید:
•    آیا از علائم آلرژی فصلی رنج می‌برید؟
•    آیا به بیماری آسم دچار هستید؟
•    آیا شما یک فضا را بازسازی کرده‌اید و نیاز به رهایی از گرد و غبار و یا بخارهای رنگ دارید؟
•    آیا شما مستعد ابتلا به بیماری هستید و می خواهید با استفاده از کشتن باکتری‌ها و ویروس‌ها، هوای خانه خود را عاری از هرگونه آلودگی کنید؟
•    آیا حیوانات خانگی دارید و می‌خواهید موها و یا بوها را از بین ببرید؟
•    آیا می‌خواهید از دود سیگار و یا بوی آن خلاص شوید؟
پاسخ به این سوالات می تواند راهنمای خوبی برای خرید شما باشد.
هنگامی که دلیل اصلی برای خرید یک دستگاه تصفیه‌هوا را مشخص کنید، بعد از آن می‌دانید که به چه نوع فیلتری نیاز دارید.

تصفیه کننده‌های هوا موجب کاهش علائم آلرژی و آسم، بهبود خواب و تنفس آسان‌ترمی‌شود.
اما اکنون این سوال مطرح است که این دستگاه، چه نوع آلاینده‌هایی را می‌تواند تصفیه کند؟
تصفیه‌کننده هوا، ماشین‌های قدرتمندی دارد که برای مبارزه با انواع مختلف آلودگی‌های هوائی طراحی شده‌اند.
در ادامه لیستی از رایج‌ترین آلاینده‌ها آمده است که تصفیه‌کننده هوا در داخل خانه شما، آنها را مورد هدف قرار می‌دهد:
•    گرده گیاهان اسپور و قارچ
•    گرد و غبار
•    موی حیوانات خانگی
•    باکتری‌ها و ویروس‌ها
•    دود و بوی حاصل از تنباکو و چوب
•    بوی پخت‌و‌پز، بوی ناشی از حیوانات‌خانگی و پاک کننده‌های شیمیایی
•    سموم گازی حاصل از اسپری‌ها و آفت کش‌ها
•    ترکیبات آلی فرار که در رنگ، لاک، مواد پاک‌کننده، فرش و مصالح ساختمانی یافت می‌شود
در ابتدا گفتیم، تعداد زیادی از ذرات میکروسکوپی وجود دارد که تصفیه کننده‌های هوا برای از بین بردن آنها طراحی شده‌اند. با این حال، همه تصفیه‌کننده‌های هوا برای خلاص شدن از هر نوع آلودگی ساخته نمی‌شوند.
بنابراین، تعیین نوع آلودگی که می‌خواهید در داخل خانه خود از بین ببرید، به شما کمک خواهد کرد که بهترین انتخاب را از میان انواع تصفیه‌کننده‌های هوا داشته باشید.

اگر شما برای خرید دستگاه تصفیه‌هوا جستجو کرده باشید، مطمئنا متوجه شده‌اید که صدها نوع مختلف در برندهای متفاوت برای خرید وجود دارد. اما بدانید که تنها چهار نوع اصلی از تکنولوژی فیلتراسیون هوا وجود دارد که این دستگاه‌ها از آن استفاده می‌کنند.
این چهار فیلتر تمیز‌کننده هوا انواع مختلفی از آلودگی هوا را مورد هدف قرار می‌دهند. در ادامه توضیحات بیشتری از فیلترها و مزایا و معایب هر یک را مشاهده می‌کنید:
 (تصفیه با بخار):HEPA فیلتر تصفیه
این فرایند فیلترکردن هوا شامل یک فیلتر کاغذی بسیار متراکم است. انواع مختلفی از فیلترها وجود دارد که از اختصار HEPA استفاده می کنند، اما فقط یک صدور گواهینامه واقعی دارد و به عنوان "فیلتر HEPA واقعی" برچسب‌گذاری شده است. یک فیلتر HEPA واقعی برای حذف 99.97? از تمام ذرات میکروسکوپی به اندازه 0.3 میکرون در نظر گرفته ‌شده‌است. دیگر فیلترهایی که از اصطلاح "HEPA-type" یا "HEPA-like" استفاده می‌کنند کارآیی کمتری دارند و می‌توانند ذرات را به اندازه 2 تا 5 میکرون جذب‌کنند.
   مزایا: بسیار کارآمد است و برای همه مشکلات تنفسی مناسب است.
   معایب: نیازمند تعویض فیلتر برای حفظ کارآیی است که معمولا گران‌تر از انواع دیگر فیلترها می‌باشد. بوها یا گازهای شیمیایی را حذف نمی‌کند، از فن برای کشیدن در هوا استفاده می‌کند و سرعت بالای آن می‌تواند پر سر و صدا باشد.

فیلتر کربن:
این نوع فیلتر هوا از فرم خاصی از صفحه کربن فعال استفاده می‌کند که شامل میلیون‌ها منافذ کوچک جذب کننده است. این فیلترها چیزی است که بوی تازه و تمیز را ایجاد می‌کند.
    مزایا: فیلترهای نسبتا ارزان برای جایگزینی، ایجاد بوی تازه و مطبوع در اتاق
    معایب: فقط مناسب برای کاهش گازها و بوها
نور ماورا بنفش (UV):
بر خلاف سه فیلتر دیگر که ذکر شد، این فناوری یک نور نامرئی را منتشر می‌کند که آلوده کننده‌های داخل اتاق را در معرض حملات آنها از طریق یک فیلتر فیزیکی قرار می‌دهد. تصفیه کننده‌های هوا از گروه UV-C از طیف ماورا بنفش استفاده می‌کنند. این گروه به طور کامل برای انسان ها ایمن است و هیچ اثری جانبی منفی ایجاد نمی‌کند. هدف اصلی آن کشتن باکتری ها و ویروس ها در داخل خانه است. نتیجه نهایی یک محیط استریلیزه و پاک است.
   مزایا: نور ماورا بنفش برای هزاران ساعت کارآیی دارد و به ندرت نیاز به جایگزینی دارد، یک محیط استریل ایجاد می کند، تعداد میکروبی را که می‌تواند ‌درون یک اتاق پخش شود و باعث ایجاد بیماری ها شود را، کاهش می‌دهد.
    معایب: فقط از بین بردن ویروس‌ها، باکتری‌ها و میکروب‌ها را انجام می‌دهد و به عنوان یک دستگاه مستقل قابل خرید نیست.

فیلتر تصفیه یونی:
این فن‌آوری، تمیز کردن هوا را با انتشار یک ابر از یون‌های شارژ شده به هوا که به آلاینده‌های هوا منتقل می‌شود انجام می‌دهد. برخی از تصفیه‌کننده‌های هوای یونیک شامل یک صفحه‌ی الکترواستاتیک است که ذرات را جذب می‌کند و آنها را از هوای اتاق جدا می‌کند. این فرآیند ذرات را به اندازه 0.01 میکرون برطرف می‌کند.
    مزایا: تعمیر و نگهداری آسان و کم‌هزینه، تعویض فیلتر آن ارزان‌تر از دستگاه‌های فیلتر HEPA بوده و چون از فن استفاده نمی‌کند بسیار آرام و بی‌صدا کار می‌کند.
    معایب: آلاینده‌ها در کف اتاق باقی می ماند مگر اینکه در یک صفحه الکترواستاتیک جمع شوند، صفحات جمع آوری نیاز به تمیزکاری مکرر با صابون و آب دارند، بوها را حذف نمی‌کند، مقدار کمی اوزون را به عنوان یک محصول جانبی تولید می‌کند که می‌تواند آسم و مسائل تنفسی را تحریک کند.

دلایل رایج برای خرید دستگاه تصفیه هوا
1.    آسم
2.    گرد و غبار
3.    افزایش کیفیت عمومی هوا
4.    آلودگی ترافیکی موجود در فضای بسته
5.    حیوانات خانگی
6.    گرده‌های حاصل از گل‌های فصلی
7.    دود سیگار

شما میتوانید برای مشاهده انواع مختلف دستگاه‌های تصفیه هوا و لیست قیمت‌های فروشندگان معتبر این کالا در میهن مارکت، به اینجا مراجعه کنید.


با میهن مارکت آشنا شوید!

                      میهن مارکت؛ سامانه آنلاین مقایسه قیمت فروشندگان و اطلاع رسانی تجاری

امروزه برای خریداران کالاها و خدمات، اینترنت و به شکل کلی فضای مجازی، کسب اطلاعات در مورد کالاها و مشاهده قیمت و شرایط متنوع خرید را تسهیل کرده است.

ولی مشکل دیگری که به موازات توسعه این امکانات به وجود آمده است، تنوع و ازدیاد مراکز فروش و عرضه کالاها و خدمات و یا منابع متعدد اطلاع سانی محصولات، به شکل روز افزون است. این مشکل خیلی سوالات و ابهامات برای کاربر به وجود می آورد، از جمله:

دقیقا چه کالایی بخرم؟
کدام برند را بخرم؟
از کدام فروشگاه آنلاین، یا فروشگاه سنتی حاضر در فضای مجازی خرید کنم؟
قیمت ها را چطور مقایسه کنم؟
وضعیت ضمانت های کالاها چگونه است؟
چه اخبار و فن آوری یا مدلهای جدیدی وارد بازار شده یا درحال ورود هستند؟
آیا امکان خرید کالای دست دوم بجای نو و صرفه جویی چشمگیر در هزینه برای من وجود دارد؟
و سوال و ابهامات از این دست..

در این میان راه حلی که در کشورهای پیشرو و توسعه یافته فضای سایبری، بکار گرفته میشود، وب سایتهای اطلاع رسانی و مقایسه قیمت هستند.
در ایران نیز میهن مارکت اولین وبسایت ایرانی میباشد که از سال 1388 در این زمینه شروع به کار کرده و درحال حاضر نیز فعال است.

در میهن مارکت میتوانید:

- قیمت فروشگاه های معتبر سنتی و فروشگاه های اینترنتی هر کالا را در یک صفحه مشاهده و مقایسه کنید.

- با اطمینان خاطر  بیشتری فروشنده کالا را گزینش کنید، چون فروشندگان دست کم از فیلتر میهن مارکت گذشته اند.

- مشخصات و نظرات احتمالی درج شده کاربران آن کالا را بدون سانسور، مطالعه کنید و شما نیز نظرات و تجربیات خود را در مورد کالاها، برندها و شرکتها به اشتراک بگذارید.

- لیست قیمت های روز، برمبنی برند یا کالای مورد نظر دریافت کنید. 

- اخبار مرتبط با شرکتها، فن آوری ها، کالاها و برندها را مطالعه کنید.

- اگر شخصی کالای مورد نظر شما را بشکل دست دوم آگهی کرده است، آن ها را مشاهده نمایید یا خودتان آگهی درج کنید.

- اگر فروشنده ای برای کالایی تخفیف ویژه ای در نظر گرفته است، از آن مطلع گردید.

- در صورت خرید از فروشندگان، تجربه و نظر خود را برای مشاهده سایرین درج کنید، و حتی امکان شکایت و پیگیری شکایت شما، در چهارچوب اختیارات قانونی میهن مارکت، به عنوان حامی شما وجود
دارد.

- از امکانات جانبی مثل خرید شارژ تلفن همراه، پرداخت قبوض، خرید انواع گیفت کارت، مشاهده قیمت روز دلار و طلا هم بهره ببرید.

- با عضویت در خبرنامه و شبکه های اجتماعی، اطلاعات جالب و مفیدی را دریافت کنید.



با استفاده از این گروه سایتها که قدیمی ترین و پیشرو ترین آنها، میهن مارکت هست، میتوانید پاسخ سوالات و ابهامات مطرح شده در ابتدا این گزارش را نه تنها در یک سایت، بلکه برای کالاهای بسیاری در یک صفحه، بیابید.


نکته مهم دیگر اینکه، کیفیت و کارایی این خانواده از سایتها، بسیار مبتنی بر همکاری و اشتراک تجربیات کاربران میباشد، پس با صرف زمانی اندک و درج نظرات خود بر روی کالاها یا شرکت هایی که تجربه و شناختی از آنها دارید، به سایر کاربران در انتخاب کالا، فروشنده و ضمانت بهتر کمک کنید. همینطور میتوانید با توصیه فروشندگان خوب و معتبری که میشناسید به عضویت در خانواده فروشندگان قیمت گذار در میهن مارکت، این خانواده و امکان انتخاب کاربران را گسترش دهید.

میهن مارکت در بسیاری از زمینه های کاری مدتهاست که فعالیت چشمگیری داشته و فروشندگان عضو، رقابت قیمت و کیفیت فروش بالایی را دارا هستند. برخی از آن زمینه ها به شرح زیر میباشند:

- ماشینهای اداری :
     پرینترها، فتوکپی، کارتریج، ویدئو پروژکتور و لوازم، اسکنر و بارکدخوان، صندوق فروشگاهی، تلفن سانترال و ...
 
- قطعات اصلی و جانبی کامپیوتر :
     پردازنده (CPU)، مادربرد، کارت گرافیک، رم، هارد دیسک و کلا ذخیره کننده های متنوع، مانیتور، موس، کیبورد، کیس و پاور ( منبع تغذیه )، درایوهای نوری، و ...

- لپ تاپ، تبلت، کامپیوترهای کامل و سرورها:
     لپ تاپ، تبلت، All in One ها، mini PC ها، کامپیوتر های تخصصی اسمبل شده، Rig Mining ( پکیج های ماینینگ ) و ...

- دوربین های دیجیتال و لوازم
- گوشی موبایل و لوازم
- تلویزیون و سینمای خانگی
- لوازم برقی خانگی
- کنسول های بازی
- تجهیزات امنیتی و دوربینهای مداربسته
- ابزارآلات صنعتی و تجهیزات مهندسی
- لوازم ورزشی، کمپ و کوهنوردی
- لوازم ماساژ و استراحت
- و گروه های کالایی متنوع و مختلف دیگر ...


برای آشنایی و پیوستن به شبکه های اجتماعی میهن مارکت نیز، اینجا کلیک کنید.


                   میهن مارکت؛ اولین پرتال اطلاع رسانی کالاها و مقایسه قیمت فروشندگان


ماسوژور برقی، راه درمان مفید گرفتگی عضلات

هنگامی که ماهچه ها بیش از اندازه فعالیت داشته و عضلات فرد دچار گرفتگی و اسپاسم می شوند، هیچ چیز نمی تواند مانند یک ماساژخوب آنها را آرام کند و انرژی آنها را بازگرداند. این کار را با کمک برخی از ابزارهای ماساژ موجود در بازار می توانید انجام دهید.
این دستگاه ها توسط مجموعه حرکات منظم، مرتب و اصولی روی بافت های بدن از خستگی عضلانی بدن می کاهند.
همچنین نوعی ماساژدرمانی تسکین دهنده استرس هم وجود دارد که توسط متخصصان این کار ارائه می شود.
بعضی از ماساژورهای شخصی نیاز به اتصال برق ندارند و با باطری کار می کنند و برخی از آنها، مخصوصا مدل هایی که گرما هم تولید میکنند، دارای سیم اتصال به برق هستند.
ماساژورهای مختلفی با ویژگی های متنوعی وجود دارد، اما بهتر است ویژگی هایی که در ادامه ذکر شده در یک ماساژور وجود داشته باشد:
1.    تنظیم برای یک ماساژ سفارشی جهت تسکین قسمتی از بدن که مورد نظر شماست.
2.    جنبش دو طرفه (تقلید از حرکت ماساژ انسانی)
3.    داشتن بخش حرارتی
4.    درمان توسط مادون قرمز
5.    درمان مغناطیسی

تقریبا دو نوع دستگاه ماساژ وجود دارد:

•    ماساژور ارتعاش، بدون توپ نورد و فشرده سازی هوا با استفاده از یک پارچه نرم درون محفظه.
•    ماساژ دهنده های شیاتیو یا ماساژ دادن با توپ های نورد که این نوع، به طور موثر توکسین های بدن را آزاد می کند و بدن شما منعطف تر می گردد. گردش خون بهبود می یابد و فشار خون را کاهش می دهد تا استرس بدن شما را کاهش دهد.


در ادامه به معرفی و بررسی برخی  از ماساژورها  می پردازیم:

•    ماساژور ضربه ای: ماساژور ضربه ای نوعی از بهترین ماساژ دهنده ها می باشد. این دستگاه ها دارای چکش هایی است که ارتعاشات را به عضلات می فرستند.
             در واقع به بافت های عمیق بدن شما متصل می شود، در حالی که بسیاری از                                                                                                                      
             دستگاه های مشابه (و اغلب گران تر) فقط لرزش دارند.
   
    مزایا:

    بی صدا
    ارزان
    دسته قابل تعویض
    قدرتمند

    مضرات:

    بعد از مدتی دارای نویز می شوند.

•    بالش ماساژ (مناسب برای زمان کار در اداره و پشت میز): آیا همیشه در گردن و شانه های خود احساس درد می کنید؟ این یک شکایت رایج است و اغلب پد های گرمایشی به تنهایی نمی تواند این دردها را تسکین دهد و اگر برای مدتی این دردهای ناحیه گردن خود را نادیده بگیرید، خطر ابتلا به سردرد و یا حمله میگرنی در شما افزایش می یابد. آنچه در مورد این ماساژور بسیار مورد توجه است این است که علاوه بر گردن و شانه ها می توانید از آن برای کمر، سر و حتی پا استفاده کنید.



ویژگی های این ماساژور:

    گرمای زیادی دارد.
    به راحتی قابل تنظیم است.
    توانایی بالایی در ماساژ چندین قسمت از بدن را دارد.

اما از مضرات این دستگاه می توان به این موضوع اشاره کرد که شما ممکن است مجبور به استفاده از غلطک به صورت دستی برای تغییر جهت ماساژ پس از چند دقیقه باشید که این به صورت خودکار قابل کنترل نیست.


•    ماساژور پا: این ماساژور مناسب برای ماساژ پاها بوده به علاوه اینکه دارای بخش گرما دهنده نیز می باشد و درد عصبی در نقاط حساس پا را تسکین می دهد.

    فواید:

ماساژ قوی پا برای تسکین درد مفاصل و دردهای عضلانی

مضرات:

گرمای این دستگاه می تواند برای افرادی با پاهای ظریف و حساس، زیاد و آزار دهنده باشد.


•    ماساژور گردن: دستگاهی قابل حمل برای سفرهای جاده ای و رفت و آمد طولانی است. این وسیله قابل حمل، سبک وزن بوده و به راحتی می توانید از آن در اتومبیل و یا محل کار خود استفاده کنید. آن را در اطراف یک صندلی قرار دهید و آن را به شارژر (ماشین) وصل کنید و از ماساژ و گرمای آن استفاده کنید.

•    ماساژور صورت: ماساژور صورت، جهت بر طرف کردن چین و چروک، صورت جوان سازی پوست و جلوگیری از آتروفی شدن و شل شدن و افتادگی عضلات صورت و بر طرف کردن سیاهی و پف زیر چشم مورد استفاده قرار می گیرد.

•    ماساژور همه کاره: ماساژوری برای کمر، گردن، پا و ... . عملا این دستگاه برای ماساژ تمامی قسمت های بدن استفاده می شود. در این دستگاه تسمه هایی تعبیه شده است که می توان با کشیدن آنها فشار بیشتری را به ماهیچه های عمیق تر بدن وارد کرد. این دستگاه برای تسکین درد کمر، پا، سر و ... می باشد که دارای دستگیره های کوچکی است که با چرخش و تنظیم آنها می توانید بافت های عمیق تری از بدن را ماساژ دهید اما گرمای خروجی از این دستگاه بسیار اندک می باشد.

•    تنس ماهیچه: دستگاهی برای تقویت ماهیچه ها، تسکین درد، استفاده در فیزیوتراپی، ماساژور و آرامش بخش بوده که عملکرد دستگاه به صورت تحریک ماهیچه با همان تکرار ضربات الکتریکی بدن از طریق الکترودها است که از طریق پوست به اعصاب و بافت ماهیچه می رسد. الکترودها را می توانید به هر قسمت از بدن متصل نمایید. تحریک الکتریکی بدون درد و بی ضرر است فقط کمی احساس لرزش خفیف یا مور مور شدن خواهید داشت. ضربات الکتریکی که به بافت ها فرستاده می شود بر انتقال تحریک الکتریکی به داخل عصب ها، مراکز عصب و گروه ماهیچه ها تاثیر        می گذارد.

•    ماساژور چشم: ماساژور چشم دارای عملکرد ویبره و گرما می باشد. این وسیله به صورت کیسه هوای هوشمند سبک و قابل حمل بوده و از اطراف چشم و بینائی شما مراقبت می کند، خستگی شما را کاهش داده و انرژی مجدد به چشمان شما باز می گردد. با توجه به نوع خاص طراحی این دستگاه، نقاط خاص اطراف چشم و پیشانی را ماساژ می دهد، که نتیجه آن بازگشت انرژی تحلیل رفته و از بین رفتن استرس و خستگی در چشم و صورت شما می باشد.



شما می توانید برای مشاهده انواع ماساژور برقی (Electric Massagers) و لیست قیمت های رقابتی فروشندگان معتبر این کالا، به سایت میهن مارکت مراجعه کرده و یا اینجا کلیک کنید.


آنچه باید در مورد خرید ویدئوپروژکتور بدانیم!

هزینه های راه اندازی یک ویدئو پروژکتور بستگی به نحوه استفاده از آن دارد. برای راه اندازی پروژکتورها، در نهایت باید یک مکان برای نصب آن در نظر گرفته شود که البته می توان آن را در روی یک میز قرار داد اما ایده آل ترین راه این است که از دیوار و سقف برای نصب و جای گذاری آن استفاده شود.

هزینه بعدی برای راه اندازی یک ویدئو پرژکتور در انتخاب و نصب یک صفحه برای نمایش تصویر صرف می گردد. البته برای این منظور می توان از رنگ یا کاغذ دیواری هم استفاده کرد اما با این حال، بهتر است که یک صفحه ( پرده نمایش ) اختصاصی خریداری شود که در دو مدل دستی و اتوماتیک باز و بسته می شوند و باید با نوع ویدئو پروژکتور از لحاظ نشان دادن ابعاد تصویر و بافت و رنگ سازگار باشد.

هزینه دیگر یک ویدئو پرژکتور مربوط به جایگزین کردن لامپ آن می باشد که البته می توان به هنگام خرید، تکنولوژی DLP جدید بدون لامپ را در نظر گرفت که این تکنولوژی برای کاهش مصرف برق طراحی شده و به طور قابل توجهی هزینه ها را کاهش می دهد.

می توان با رعایت چند نکته ساده باعث افزایش طول عمر لامپ دستگاه شد، به عنوان مثال به حداقل رساندن شدت روشنایی پروژکتور در زمان نمایش.
 علاوه بر این، در صورت ایجاد وقفه های طولانی در حین استفاده از دستگاه با فشار دادن دکمه های قطع نور دستگاه یا قراردادن دستگاه در حالت انتظار (Standby) لامپ را از مدار خارج نمایید.
هزینه دیگری که مطرح است در بحث ویدئو پروژکتورهای سه بعدی می باشد که عموما هزینه هایی بیشتر از دیگر پروژکتورها دارند. به طور کلی سرفصل نیازهای اساسی این دسته از ویدئو پروژکتورها به شرح زیر است:

1.یک صفحه نمایش و مکانیزم نصب

2.عینک های اضافی مخصوص که اکثر پروژکتورهای 3 بعدی شامل دو عدد عینک می باشند


3.یک کارت گرافیک سه بعدی


4.کابل HDMI برای اتصال مستقیم بین منبع ویدئو و پروژکتور


5.باتری هایی برای کنترل از راه دور، به علاوه اینکه هر جفت عینک ممکن است نیاز به باتری نیز داشته باشد. البته عینک هایی که دارای باتری های قابل شارژ هستند هم موجود می باشند که با گذشت زمان شارژ آنها به حداقل خواهد رسید.

نکات ایمنی
از قراردادن ویدئو پروژکتور به صورت عمودی خوداری کنید، پروژکتور باید به صورت تراز قرار بگیرد
هرگز روی ویدئو پروژکتور را نپوشانید
در هنگام تمیز کردن فیلتر هوا برق اصلی قطع باشد
هرگز دستگاه را مجاورت سیستم های گرمایشی، سرمایشی و رطوبت قرار ندهید

شما میتوانید برای مشاهده انواع ویدئو پروژکتور، لیست قیمت های رقابتی فروشندگان معتبر این کالا، اینجا را کلیک کنید.